workoutsquad.blogg.se

spread the workout and join the squad

Rallarsving

Kategori: Greta

Jag är ett stort fan av Musse Hasselvall. Har bloggat om honom tidigare, då det handlat om träningsformen Ruffie Training där han är en av grundarna tillsammans med Usama Aziz. De senaste dagarna har jag återupptäckt en serie jag följde säsongerna 2005 & 2006. Serien heter Rallarsving och är hur härlig som helst. Den handlar om kampsport – Musse och thaiboxaren Andreas Halldén reser omkring i Sverige och runt hela världen, träffar legendariska kampsportare och provar på allt från thaiboxning, judo, glima, kung fu, shooto, kendo mm. Om du inte är så kräsen med bildkvalitet finns avsnitten att se på Youtube i helt okej skick.

 Andreas Halldén och Musse Hasselvall
Ge Rallarsving en chans! Det är ett otroligt underhållande och lärorikt program.

Avsnitten får kampsportaren inom mig att tagga till och ikväll ska jag upp till dojon och träna judo. Hoppas att luftfuktigheten utomhus idag inte letat sig in i lokalen, för jag tycker att det känns obehagligt att bli andfådd då det är för fuktigt i luften. Har ett typiskt exempel på detta från 2009. Jag och min bror reste till USA över sommaren och han klarade av att springa långa rundor trots att det var väldigt hög luftfuktighet. Själv provade jag bara att jogga en gång i New Jersey, men gav upp nästan direkt. Tycker att det känns som att andas i en påse, att andas in sin egen luft om och om igen. Det blev en del simning samt ett besök på ett luftkonditionerat gym som gällde för min del. Överdrivet känslig eller bara ovan svensk, vet inte varför, men luften ska vara relativt torr och/eller sval för att jag ska orka flåsa ordentligt.

Nu är det dags för middag, och ikväll efter träningen ska jag hem till några vänner för ost- och vinkväll. Smarrigt.

//Greta

Kommentarer


Kommentera inlägget här: