workoutsquad.blogg.se

spread the workout and join the squad

Sensommar

Kategori: Greta

Nu känns det verkligen att hösten knackar på. Har joggat i naturen hela sommaren och sett hur den ändrats. Både igår och idag har jag sprungit på kvällen och det märks hur floran bytts ut. Vissa områden är större och mer prunkande än tidigare, och vissa är kalare då den tappat både blommor och blad. Idag var jag dessutom ute och plockade vildhallon. Många var övermogna, men det fanns en del fina kvar. Hallon brukar ju mogna i omgångar. Har nyss avnjutit en portion nykokt hallonsylt med vaniljglass. Otroligt gott!

 

Precis som efter nyår har jag hört flera kompisar som säger att det är dags att sätta igång med träningen igen. När hösten och alla rutiner drar igång är det även bra att förbereda sig på regelbunden träning i någon form. Vardagen kommer kännas mycket bättre om du motionerar ordentligt. Det ökar koncentrationen, sömnkvaliteten blir bättre och man blir hungrigare. Regelbundna, bra måltider och träning kommer att leda till att du mår superbra i höst trots att det bara blir mörkare och kallare. Vissa känner sig väldigt taggade på förändring. De ändrar om sin livsstil, köper gymkort och slutar småäta.

Men sedan händer något. Precis som i februari blir gymmet helt plötsligt glesare. Det här med motivationen är svårt att hjälpa till med genom bloggen. Man måste själv hitta ett sätt att motivera sig på bästa sätt. För mig är träningen både en rutin och ett nöje, så jag har oftast inget problem att komma iväg. Däremot har jag andra saker som är svårare att sätta igång med. Min teknik att tvinga mig själv till saker är att lova mig själv att jag ska göra dem, i skrift. Antingen i min dagbok eller kalender. Saker som MÅSTE göras är extra bra om de står skrivna med bläck så det inte går att fuska och skjuta upp dem med lite suddgummi. Men detta fungerar såklart bara för att jag lagt ett visst värde i den här sortens löften. Har jag lovat i skrift är det på blodigt allvar. För dig kanske det inte alls skulle gå på samma sätt. Men vad fungerar för dig? Förbud? Kompromisser? Kompisarnas påtryck? Hitta din motivation och var en av dem som fortsätter att ta hand om din kropp under hela året!

 //Greta

Kommentarer

  • Linnea säger:

    För mig funkar det också att typ skriva ner saker och sen argumentera med mig själv i tysthet - har en djävul och en ängel på axeln och måste låta ängeln vinna! ;)

    Svar: Vad skön du är! Så länge ens taktik fungerar är det ju bra! <3
    Robert och Greta

    2013-08-12 | 17:16:28

Kommentera inlägget här: