workoutsquad.blogg.se

spread the workout and join the squad

Snart börjar det!

Kategori: Robert

Gymmandet har gått grymt de senaste dagarna. Känner mig stark. Vågen har stått på 71 de flesta dagarna. Tänkte börja periodisera, växla mellan explosiva, långsamma och vanliga set. 
 
Den senaste tiden har jag grubblat mest över överträning kontra vila. CT Fletcher är krallig och förespråkar principen att om du vill ha störst armar bör du träna dem varje dag, utan undantag. Här är lite av hans predrikan:
 
 
Han går emot allt som säger att det behövs minst 48 timmars vila mellan det att man dödar varje muskelgrupp. Han dödar, helt totalt pumpar ut, den muskel han vill få starkare varje dag. Och han får resultat!
 
 
CT Fletcher står i ena ringhörnan och han möter artiklar som denna från mer pålitliga källor: 
 
 
I denna artikel från Body föreslår de att man kör varje muskelgrupp var sjunde dag, en gång i veckan. Mantrat på bloggen har tidigare varit lite " lyssna på din kropp" eller "du känner bäst själv". FUCK THAT! (kanske lite påverkad av CT´s fulhet i munnen).
 
Jag känner inte min kropp så bra. När jag spelade hockey körde jag ben varje dag utan problem samtidigt som jag kände mig oerhört pigg i under bänkpressen häromdan efter en veckas vila. Jag vill göra det som går snabbast. Jag tror båda funkar men jag har ingen aning om vilket som funkar bäst. 
 
Svensk som jag är väljer jag mellanvägen. MEN jag tänker göra ett litet expriment ändå. Mina underarmar är lika pateiska som jag anser att Sverige är på fotboll. Jag tänker därför pröva att köra underarmar varje dag med väldigt få undantag. 
 
Förutom det kan jag berätta att Greta och jag ger oss av till Uppsala för att möta nollor och nya studier. Let´s get the bulk started! Tänkte lägga upp mitt schema för periodiseringen här när jag får tid och lust också.
 
Peace (work)out!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: