workoutsquad.blogg.se

spread the workout and join the squad

Mör

Kategori: Greta

Ytterligare en omgång Ruffie Training på Grisslinge havsbad. Eftersom solen har värmt på en öppen himmel hela dagen hade vi lite mer ”publik” under passet. Den här gången var min kära Linnea ute på sjön, så jag hade inte med mig en partner att kämpa med. Då fick jag den stora förmånen att köra med Christine. Det var tufft. Vi är båda korta, aktiva tjejer med bakgrund i judon, så vi har ganska lika förutsättningar. Nu är ju Christine instruktör och tekniskt skickligare än jag såklart, men jag bjöd nog på en match. Några av övningarna vi körde idag var Hold the Fish, Switch och Push up Deluxe (om jag minns rätt). Det är fyndiga namn på övningarna. De låter kanske lite forcerade, men blir begripliga när man ser dem utföras.

Det var egentligen det enda produktiva jag gjort idag. Annars har jag solat i 4 timmar och tagit det lugnt. Det kan låta tråkigt att slösa bort sin lediga dag på att bara chilla, men jag behövde verkligen göra ingenting. Ligga och steka, lyssna på lite musik, slumra till och drömma om bra saker. Det var behövligt. Imorgon, upp klockan 05.30 igen. Men det känns nästan inte ens jobbigt, för jag har i bakhuvudet att sommarledigheten är nära. Nu ska jag äta bönor och dricka varm choklad. Och sen sova.

 

//Greta

Kommentarer


Kommentera inlägget här: