workoutsquad.blogg.se

spread the workout and join the squad

I solskenet på Grisslinge

Kategori: Greta

I sista stund fick jag även med mig min fina vän Linnea till Christines Ruffie-pass på stranden. Vi flåsade ordentligt efter cykelturen dit samt uppvärmningen. Då återstod det tre block – ben, bål och smidighet/snabbhet. Varje block innehöll tre övningar som man repeterade två gånger. En parövning, en kampövning och en individuell övning per block. Det var väldigt ansträngande men också otroligt kul. Jag har insett att jag borde öva funktionell styrka mer. Träning är väldigt specifik, och det senaste halvåret har jag mest lyft vikter. Något som är synd är att jag nu varken har tid eller råd att gymma alls. Så istället för att variera min träning hela tiden så byter jag till ”sommarträning”. Det innebär för min del att jag joggar, tränar judo, då och då Ruffie och kanske någon annan spännande träningsform som dyker upp.

När jag kom hem från Ruffie Training fick jag först av allt tömma skorna på sand. Det var mysigt att vara vid havet, men det ledde också till att man hade sand överallt – i skor, kläder och ögon. Jag skrattade mycket åt mig själv och Linnea och våra ansiktsuttryck under övningarna. Under ”hip up” blåste det sand i Linneas ögon och mun så hon pressade ihop ögonen och fräste ut så mycket sand som möjligt. Vi såg nog ganska komiska ut ibland. Och vissa av övningarna inspirerade oss till vad vi ska köra för moves nästa gång vi är ute och klubbar … Yeah, let’s see about that!

Det var ett trevligt gäng där på Grisslinge havsbad. Det var kul att träffa Jonas igen, vi har inte setts sedan tidig vår i Uppsala. Dags att sova snart. Nu väntar 6 långa arbetsdagar innan jag får ledigt igen. Förvänta er mindre uppdatering från min sida en tid framöver.

Här är vi allihop efter ungefär en timmas slit. Bra jobbat Christine!
Måste säga att jag och Jonas ser väldigt pigga och glada ut där i mitten. Kanske kunde vi tagit ut oss ännu mer?
 
//Greta
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: