workoutsquad.blogg.se

spread the workout and join the squad

Hemma igen

Kategori: Greta

Satte ganska nyss foten innanför dörren efter 4 härliga sommardagar på rosornas ö. Har följt bloggen då min mobil stundtals haft mottagning och jag tycker att Robert har skrivit på riktigt bra! Dagarna på Gotland har spenderats med familj och vänner. Vi har ätit gott och cyklat omkring i hagar på Fårö och gränder i Visby. Sommaridyll.

I måndags befann jag mig i Visby hemma hos familjevänner. Där var Noa väldigt schysst och tog med mig och syrran till sin träningslokal i hamnen. Han håller på med klättring och Visby klätterklubb håller till i en stor silo som är inredd med klätterväggar. Vi var där i två timmar och trots att tiden mestadels gick ut på att återhämta sig så blev jag riktigt trött i underarmar, axlar och bål. Har fortfarande träningsvärk och har svårt för att öppna lock och skratta utan att lida lite. Men det är det värt. Det var otroligt roligt att få prova på klättring ordentligt. Det är en något frustrerande sport då man klamrar sig fast på en vägg i en obekväm och krävande position, och inte når eller kommer på det bästa sättet att ta sig vidare uppåt (eller åt vilket håll nu ”banan” går, man följer en viss färg på greppen). Men så fort det fungerar, och man klarar ett nytt problem, får man en bra känsla. Noa var en toppeninstruktör och hela upplevelsen av klättringen var grym. Något jag verkligen rekommenderar!

Bild 1: Uppvärmning på vägg med säkring.
Bild 2 & 3: Bouldering. Bygger mer på styrka och teknik än uthållighet då väggen är relativt låg.
Bild 4: Noa instruerar duktigt.
 
 Foton tagna av min syster Sigrid Brydolf.

Igår joggade jag och mor runt Hälsans Stig i Visby. Tänk, en sommarförmiddag på en prunkande skogsstig några kilometer norrut och längs den vackra strandpromenaden tillbaka. Det är skönt när det fläktar från havet. Kunde inte haft en bättre start på semestern.

//Greta

Kommentarer


Kommentera inlägget här: