workoutsquad.blogg.se

spread the workout and join the squad

En vanlig måndag

Kategori: Greta

Inte särskilt innovativ rubrik, för att få en liten röd tråd mellan skribenternas inlägg. Men rubriken är faktiskt väldigt passande eftersom jag den här veckan är tillbaka från Gotland och kunde infinna mig i dojon för ett judopass som vanligt. Slänger upp ett snabbinlägg om träningen.

Idag var det väldigt inriktat på kondition och koordination och mindre på teknik. Lång uppvärmning och ett långt block med gymnastikövningar. Det känns i kroppen att jag inte hjulat och gjort rondat och grenkullerbytta på ett tag, men trots att det var lite stelt gick det bra i alla fall. Kasten vi övade på idag var ganska simpla tekniskt. Med lite tempo skulle vi göra två olika slags nacksving varannan gång. Så blev det en kampövning innan vi avslutade med 10 minuters fys i slutet.

Imorgon åker jag och Robert till Uppsala en sväng, men tyvärr blir det ingen träning där för min del eftersom jag fryst mitt gymkort över sommaren. Så nu får jag ett par vilodagar.

//Greta

Kommentarer


Kommentera inlägget här: