workoutsquad.blogg.se

spread the workout and join the squad

Sugen på CrossFit!

Kategori: Robert

Idag var den varmaste dagen på året och delar av Sverige har haft tempraturer över 30 C°. Jag spenderade den heta dagen ganska effektivt. Nej, jag var inte ute och träna i hettan men jag var effektiv ändå. Fåfäng som jag är spenderade jag dagen pressandes i solen och såg antagligen ut som en strandad val. Och nej, jag räknar inte det som det produktiva. Däremot effektiviserade jag solbadandet genom att lyssna på Body Radio. Tidningen Body har länge varit den ledande kroppsbyggartidningen i Sverige och jag har kommit att uppskatta deras podcasts väldigt mycket. 
 
Det senaste avsnittet, vilket jag alltså lyssnade på idag, handlar om CrossFit och det svenska proffset Lukas Högberg.  Det var väldigt roande, jag skrattade högt i solstolen flera gånger (tror att grannarna kollade snett på mig). Här en länk till avsnittet: http://www.body.se/artiklar/radio/20130701/crossfit-baby
 
Lukas Högberg
 
Eftersom ni har länken tänker jag inte berätta mycket mer om avsnittet men vad jag vill nämna är att jag blir djupt imponerad av den fysik som de som tränar CrossFit har. De har bra kroppar också. Proportiornerliga, explosiva, starka, spänstiga, snabba, uthålliga och de kan ju glömma att skippa bendagen lika mycket som en speedskater.
 
Tvåfalldiga CrossFit-mästaren Rich Froning. En kropp som är lika fuktionell och praktisk som snygg.
 
Momenten som de tävlar i är otroligt komplexa och allsidiga. Från mini-triathlon till maxning i overhead squads. Inga svagheter tillåts. Jag är mäkta imponerad. Lukas Högberg skämtar om hur han aldrig at gjort en bicepscurl men ändå har fina biceps. 
 
För tillfället är jag väldigt inne på min träningsbana med isolerade övningar för musklegrupperna men jag kommer absolut kasta in ett CrossFit inspererat pass en till två gåner i veckan. Efter min bulk och deff överväger jag även att gå över ännu mer till CrossFit. 
 
Ironiskt nog körde jag biceps idag på gymmet trots att ha blivit starkt influerad av CorssFit utövarnas träningsvanor. Jag följde upp med lite mage och en snabb omgång bänkpress. 
 
Peace (work)out!
 
//Robert

Kommentarer


Kommentera inlägget här: