workoutsquad.blogg.se

spread the workout and join the squad

En vanlig söndag

Kategori: Robert

Nu var det ett tag sen jag skrev. Uteblivandet av skrivandet har varit parallellt med uteblivandet av träningen. Det var längesen jag hade tre dagars vila. Jag ser det inte som något dåligt i det här fallet.

Vilan gjorde gott och idag var jag tillbaka i gymmet för ett benpass. Jag har alltid haft blandade känslor för att träna ben. Det känns bra under träningspasset eftersom jag är stark i övningarna och det bränner bra där det ska. Det är när tanken på vad man kan göra istället för att köra ben jag blir lite uppgiven. Jag blir alltid frestad att jobba mer på mina svagheter när jag är mitt upp i att behålla mina styrkor. Det är en balansgång helt enkelt och det kräver mycket självdiciplin för att jag inte lägga mig under bänkepressen istället.

 Solen från idag hjälpte mig i dagens fåfänga mål. 

Träningspasset gjorde mig bra efter ha jagat mitt mål för dagen; bli brunare än Greta. För er som inte känner mig är jag bra fåfäng och jag kan ju inte tolerera att vara blekare än min medskrivare. Jag hann inte lyssna på den senaste podcasten från Body men det ska jag göra för den handlar om kost och jag inser för varje dag att den är minst lika avgörande som träningen i sig för att uppnå de mål som är uppsatta. Under min korta vila har jag fortfarande varit medveten om vad jag har stoppat i mig och inte släppt på matrutinerna allt för mycket även om jag har haft ledighet från gymmet.

Peace (work)out!

//Robert

 

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: