workoutsquad.blogg.se

spread the workout and join the squad

En gång löpare alltid löpare?

Kategori: Robert

Jag vill skriva väldigt mycket mer än vad jag gör men jag är väldigt upptagen för att ha så lite att göra. Jag har massor saker jag vill skriva om och dela med mig men jag hinner inte med allt men har en lista i huvudet på ämnen som jag ska beröra i bloggen. 
 
Hursomhelst tänkte jag idag skriva om dagen. Jag hade tänkt att köra lats och biceps idag men jag har mig själv att skylla till att det inte blev så. Jag var ute i Uppsala igår kväll och när jag skulle jobba imorse insåg jag att jag inte hade min dator med mig som jag använder på jobbet. Den var kvar i Stockholm. Desperat försökte jag få tag i en dator i Uppsala och vänder mig till min kompis Per.  När du läser det här var medveten om att klockan var nio på morgonen och jag var ute sent dagen innan. Per säger att jag får låna hans dator till jobbet om jag tränar med honom. På schemat står 5 km löpning och tabata (lovar att skriva ett inlägg snarast möjligt om tabata). Kravet var också att jag skulle befinna mig hos honom inom en halvtimma... jag låg fortfarande i sängen.
 
That´s me! En gång löpare alltid löpare?
 
En halvtimme senare befann jag mig i hos Per. Jag har alltid varit en löpare. På hockeyträningarna var det inte helt ovanligt att tränaren sa åt mig att stanna i gymmet när de andra gick och sprang. Jag har på senare tid nästan utgått ifrån att jag har blivit mycket svagare i spåret i takt med att jag blivit bättre i gymmet. Till min stora överraskning visade det sig att jag har haft fel. Jag kände mig lätt och pigg och eftersom jag inte har sprungit till något annat än bussen i nästan ett år tycker jag att min instats var väldgit bra. Jag gör slutsatsen att grundkontitionen tillsammans med min vana för att springa inte försvinner bara för att man håller sig borta från löparskorna i några månader. Det är för tidigt för att dra några fler slutsatser om jag ens vågar dra några. Jag ser helt klart fram emot deffen eftersom jag då kommer få lov att testa min kondition ännu mer. Dagens pass gick inte alls i linje med den kommande bulken men det var väldigt kul och skönt. Plus att jag fick låna Pers dator.
 
Peace (work)out!
 
Btw, jag skriver "jag" för mycket. Det första stycket är två meningar och innehåller mer än fem "jag". Men JAG orkar inte bry mig...
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: