workoutsquad.blogg.se

spread the workout and join the squad

Då, nu och senare

Kategori: Robert

Greta är flitig med att skriva inlägg och jag tänkte likt henne berätta lite om mina mål med träningen och samtidigt komma in på syftet till varför jag skriver i bloggen. 
 
Greta skriver att hennes mål med träningen är att nå jämnt välmående i livet. Det är knappast mitt mål med träningen men jag är dock väldigt säker på att det leder till det i vilket fall. Tills för ett år sedan, innan jag skadade mitt ena knä, spelade jag hockey och då var mitt mål att bli bättre på sporten. Men efter knäskadan som innebar slutet på en halvbra hockeykarriär fick jag 12 timmar i veckan när jag inte hade något att göra. Dessa timmar spenderas nu på gymmet. Knät är återställt men efter att ha flyttat till Uppsala finns det ingen riktig ork att satsa mer på hockeyn. 
 
Istället har jag varit på gymmet och jagat kilon. Både i hantlar och på kroppen. Fram till ganska nyligen har jag insett att min träning inte ger önskevärda resultat när det gäller muskelmassa och kroppsvikt. Detta samtidigt som mitt intresse för träning, kroppen, anatomi och kost har blivit mycket större. Jag har läser på mer och mer om träning för varje dag och jag har kommit till den punkten där jag inte kan bortse från fakta längre...jag måste bulka. Äta ännu mer än vad jag gör i dagsläget och ligga på ett kaloriöverskott för att gå upp i vikt. 
 
Mitt mål med träningen för tillfället är alltså att gå upp i vikt. Men i längden, efter deffen, kommer jag förutom att ha en snyggare kropp också samlat på mig mer kunskap. Kunskap om träning och kost som jag kan ta till vara på själv men också dela med mig och insperera andra med. Genom bloggen kan jag göra detta, dela med mig och lära mig, samtidgt som jag kan gå tillbaka och granska min utveckling. Det är väldigt härligt att känna sig stark och frisk men att få andra att göra det också... det är ren lycka! 
 
Jag må ha en fyndig (och torr) slutfras men jag måste bli bättre på att langa bilder.
 
Peace (work)out
 
//Robert 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: