workoutsquad.blogg.se

spread the workout and join the squad

70 pannor!

Kategori: Robert

För två kvällar sedan blev jag mycket glatt överraskad när jag ställde mig på vågen. I snart 2 år har jag jagat viktuppgång utan att göra några anmärkningsvärda framsteg. Jag har många gånger ätit kopiösa mängder, tränat, slitit, t.o.m sett till att alltid behålla kroppen i ett klimat där den skulle spendera minsta möjliga energi för att reglera kroppsvärmen. Men nu, precis som när man får ragg på krogen bara för att man inte försöker, har jag lyckats gå upp i vikt. Jag har visserlgen försökt men jag har inte försökt mer än förut plus att jag tycker att mina dagar har varit lite ostrukturerade vilket har lett till dåliga matvanor.
 
 
I vilket fall blev jag väldigt positivt överraskad när vågen för första gången i mitt liv visade 70 kg. Eftersom jag nu har sommarlov och bor ensam lider sparbössan men när studiebidragen är tillbaka kommer den riktiga bulken att börja. Efter den glada överraskning på vågen känns det bra eftersom det går åt rätt håll och det gör det enklare att fortsätta. Jag kan inte sätta fingret på vad som ledde till viktökningen men det kan ha att göra med min vilja att ta igen de måltider som jag ibland tappar i min ostrukturerade varadag för tillfället. Kanske kan det ha att göra med min sömn som har varit djup och lång den senaste månaden. Men jag är inte tillräckligt påläst för att veta exakt. Jag nöjer mig med att spekulera för tillfället innan jag skaffat mig tillräckligt med "kött på benen" för att gör annat. 
 
Peace (work)out!
 
//Robert
 

Kommentarer

  • the one and only CARLITA säger:

    fyfan vad bra du är Robert på att skriva!!! och.. grattis till viktuppgången! Jag kan skicka lite vikt från mig till dig maha ;D

    Svar: haha, tack, även om jag hittade lite stavfel nu i efterhand ;)
    Robert och Greta

    2013-07-11 | 22:33:03

Kommentera inlägget här: