workoutsquad.blogg.se

spread the workout and join the squad

Ont om tid

Kategori: Greta

Den här veckan har verkligen varit och kommer att fortsätta vara full med lediga, roliga kompisar och grejer att göra. Varit ute två nätter i rad nu och sovit länge. Solen är härlig men värmen har hindrat mig att jogga dagtid. Och efter middagstid har jag oftast andra planer. Så idag tränade jag dagtid på köksgolvet med endast min egen kroppsvikt. Fokus blev näst intill hela kroppen. Inte många eller komplicerade övningar, men jag fick puls på grund av korta pauser mellan seten, samt lite mjölksyra. Två centrala komponenter idag: musik och ordentligt med vatten. Här är dagens träningsprogram, ber om ursäkt för att raderna hamnat lite skevt i förhållande till varandra - inte en fröjd för ögat:

Uppvärmning:                 Dance like a crazy person + töja & bända lite

Ben & Rumpa:                 Squats, 20 reps x 3

                                       Squats på 1 ben, 20 reps x 3

                                       Utfall, 20 reps per ben x 3

                                       Rövlyft, 20 reps x 3

Mage:                              Sit ups, 30 reps x 3

Bröst:                              Breda armhävningar, 10 reps x 3

                                        Leg push ups*, 10 reps x 2

Triceps:                            Smala armhävningar (på knä), 10 reps x 3

Rygg:                               Rygglyft, 30 reps x 3

*Leg push ups: Ny favorit. Jag lärde mig dem på Ruffie Training. Vanlig armhävning fast man lyfter upp ena benet så högt som möjligt när man går ner i armhävningen och sätter tillbaka det då man går upp igen. Vartannat ben varannan armhävning. Förutom bröst, tar övningen även i bål, axlar & armar.

 //Greta

Kommentarer


Kommentera inlägget här: