workoutsquad.blogg.se

spread the workout and join the squad

Kvällsjogg

Kategori: Greta

Strålande sol hela dagen. På förmiddagen låg jag och solade och efter lunch tog jag med mig min lillasyster till Robert där vi gick och badade med Roberts lillebror som fyller 11 år idag. Grattis!
 
Efter en eftermiddag med sol och bad i Drevviken styrde jag och syrran vår väg förbi ett köpcentrum innan vi gav oss av hemåt igen. Solen gjorde mig dåsig och jag var inte alls motiverad att träna. Men eftersom jag lovat mor att jogga med henne var det bara att knyta på sig dojjorna och ge sig ut i spåret. Vi sprang ca 7 km i väldigt lugnt tempo, och när vi kom hem körde jag en liten rutin med benböj av olika slag. Det var det värt, trots att jag var så trött innan jag gav mig ut. Ett tips till er som inte kommer iväg till gymmet, eller ger sig ut på en löprunda så lätt: Planera in att träna med en kompis! (Eller mamma ...) Det kan motivera på olika sätt. Antingen för att man vet att det är mycket trevligare att träna tillsammans med någon. Eller för att man ogärna brister i lojaliteten mot sin vän. Men för dig som föredrar att träna ensam finns det så klart andra sätt att motivera dig själv de dagar det känns motigt. Till exempel klicka dig in på någon frän blogg som den här (he he) och ta del av text och bilder som förhoppnigsvis kan pusha dig! Men glöm inte att det är okej att brista i diciplin ibland. Bara du inte låter listan av ursäkter bli för lång:
 
 
 
Inga resultat av att aldrig komma iväg. Fast man är ju bara människa, eller hur? 

//Greta
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: